Ford schimbă strategia din Europa: ce se întâmplă cu fabricile de pe ”bătrânul continent”
Ford amână investițiile spaniole, dar va rămâne angajat în uzina din Valencia.
Ford a declarat că își amână investițiile în producție în Spania, invocând „o perspectivă revizuită pentru Europa”, dar a spus că rămâne angajată față de fabrica sa din Valencia.
Constructorul de automobile nu va cere o parte din fondurile UE ale Spaniei pentru ameliorarea pandemiei pentru a investi în lansarea vehiculelor electrice până în iunie 2025, a declarat Ford. Acesta a spus că va colabora cu autoritățile pentru a identifica alte finanțări publice potențiale, pe măsură ce va trece la o flotă complet electrică de vehicule de pasageri în Europa până în 2030.
În iunie, Ford a declarat că își va construi vehiculele electrice de următoarea generație în Valencia.
Ford nu a oferit mai multe detalii despre perspectivele revizuite pentru Europa. A spus la începutul acestei săptămâni că va reduce un total de 3.000 de locuri de muncă salariate și contractuale, mai ales în America de Nord și India.
Nu vor fi tăiate locuri de muncă la fabrica sa din Valencia deocamdată, a declarat un purtător de cuvânt al Ford Spania, deși producătorul auto a spus de multă vreme că va avea loc o anumită restructurare a forței de muncă, deoarece mașinile electrice necesită mai puține ore de muncă pentru asamblare.
Atât sindicatul UGT, cât și Ministerul Industriei din Spania au minimizat întârzierea investiției, observând că aceasta nu afectează planul Ford de a produce vehicule electrice în Spania.
„Guvernul spaniol își menține angajamentul de a sprijini Ford în investițiile sale actuale și viitoare în Spania”, a declarat Ministerul Industriei într-un comunicat.
Ford a aplicat în mai pentru fondurile UE de ajutor pentru pandemie ale Spaniei și i s-au alocat 106 milioane de euro într-o primă alocare provizorie, dar și-a retras cererea marți înainte de termenul limită pentru potențiale modificări, a spus ministerul.
Celelalte fabrici Ford
Compania a ales uzina din Valencia peste fabrica sa din Saarloius, Germania, pentru cea mai recentă investiție în EV.
Ford a declarat în iunie că nu are de gând să înlocuiască producția mașinii compacte Focus la Saarlouis în 2025.
În schimb, producătorul auto a spus că va căuta „oportunități alternative” pentru fabrica din Saarlouis, inclusiv vânzarea acesteia către alt producător de automobile.
Ford intenționează să lanseze șapte vehicule complet electrice în Europa, inclusiv trei noi autoturisme complet electrice și patru noi dube electrice.
Primul EV nou va fi un crossover de dimensiuni medii care va intra în producție la fabrica Ford din Köln, Germania, anul acesta. Acesta va folosi platforma electrică MEB a Grupului Volkswagen care stă la baza modelului VW ID4, printre alte modele ale Grupului VW.
Ford va construi o versiune electrică a crossover-ului Puma la Craiova, România, alături de autoutilitare electrice Transit Courier și Tourneo Courier.